Apple ve Meta bir zamanlar "gelir paylaşımı" yöntemlerini tartıştı, iddiaları rapor etti

Apple ve Meta arasındaki ilişki, özellikle Apple cihazlarındaki izleme karşıtı politikalar nedeniyle son birkaç yılda özellikle kötüye gitti. Ancak yeni bir rapora göre, iki şirket bir zamanlar bir uzlaşma bulmaya çalıştı. Bununla birlikte, gelir akışları arasındaki farklar, ikisi arasında sorun yaratmaya devam ediyor.

Wall Street Journal, Apple'ın takip kısıtlamalarının Meta'nın işine zarar vermesinden önceki yıllarda, şirketlerin, gelirinin bir kısmını Apple ile paylaşmak için Meta için - o zamanlar Facebook olarak adlandırılan - fikirlerini ortaya koyduğunu bildirdi. Anlaşmanın ana kanalı Apple'ın App Store'u olacaktı.

Apple, iPhone kullanıcılarının reklamverenlerin takibini devre dışı bırakmasına izin vermeye başlamadan önce bile – Facebook'u kızdıran – iki şirket arasında gerilim vardı. Bazı Apple yöneticileri, Meta'nın Facebook ve Instagram gibi uygulamalarının App Store'daki en popüler uygulamalar arasında olmasına rağmen Apple'a hiçbir gelir sağlamamasından rahatsız oldu.

2016 ve 2018 yılları arasında Facebook ve Apple, Apple'ın sosyal medya platformundan para kazanabileceği çeşitli yolları tartıştı. Biri, Facebook'un abonelik tabanlı, reklamsız bir sürümüydü. Facebook, abonelik ödemelerinin App Store'un ödeme işlemcisinden geçmesine izin verecek ve Apple'a platformlarındaki kullanıcılardan yüzde 30'luk bir abonelik geliri sağlayacaktı.

Başka bir fikir, öne çıkarılan gönderiler veya kullanıcılar veya işletmeler onlar için ödeme yaptığında daha fazla görünürlük elde eden Facebook gönderileri içeriyordu. Facebook, Facebook uygulamasında uygulama içi satın alma olarak sponsorluklar sunabilir ve Apple'a satış indirimi sağlayabilirdi. Nihayetinde, iki şirket arasındaki kan davası yoğunlaştıkça teklifler sonuç vermedi.

Apple, 2020'nin sonlarında iOS 14.5'te reklam izlemeyi devre dışı bırakma özelliğini duyurduğunda, Facebook saldırı reklamlarıyla yanıt verdi. Güncellemenin Nisan 2021'de piyasaya sürülmesinden sonra, çoğu iPhone kullanıcısı takip edilmemesini istedi ve bu da Meta'nın reklam gelirini düşürdü.

Kaynaklar WSJ'ye, sosyal medya şirketinin iOS ve Android'e olan bağımlılığını azaltmak için güncellemeden önce uygulama içi izlemeyi kapatmayı düşündüğünü söyledi. Meta, yine de olan gelir kaybı korkusuyla buna karşı karar verdi.

Uygulama içi izlemeyi devre dışı bırakmak, iPhone kullanıcılarını Meta'nın reklam izlemesinden tam olarak korumaz. Bu hafta bir araştırmacı, Facebook ve Instagram'ın uygulama içi tarayıcılarının ziyaret ettikleri her siteye izleme kodu eklediğini keşfetti. Meta, bu özelliğin yalnızca bu uygulamalar aracılığıyla satın alma işlemlerini kolaylaştırmak için ödeme bilgilerini kaydetmek için var olduğunu iddia ediyor.

Meta ve Apple arasındaki anlaşmazlıklar, temelde farklı iş modelleri nedeniyle yakın zamanda ortadan kalkmayabilir. Facebook ve Instagram, öncelikle reklamlar yoluyla para kazanırken, Apple'ın ana gelir kaynakları donanım ve yazılım satışından geliyor. Reklam izlemeyi kilitlemek, Apple'ın ürünlerini daha çekici hale getirir, ancak Meta'nın ürünleriyle doğrudan çelişir.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.

Son Haberler
15 Nis 2024 15:08 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri
15 Nis 2024 2:18 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri