Asus, kripto madenciliği için kullanılan grafik kartlarına olan talebin ortadan kalktığını söylüyor
Bu haberi sesli dinle
Sesli okumayı belirlenen oranda dinlerseniz haber gerçek okuma olarak sayılır ve kazanç koruma sisteminden geçerse yazar kazancına eklenir.

Asus, PC endüstrisindeki birçok kişinin şüphelendiğini doğruladı: kripto madenciliği için kullanılan grafik kartlarına olan talep "kayboluyor". İyi haber bu. Kötü haber şu ki, PC'lere olan talep de yaklaşık %10 oranında azalıyor, ancak gelecek yıl oyun dizüstü bilgisayarlarının satışlarında artış görecek.
The Reg'e göre Asus CEO'su SY Hsu, şirketin ilk çeyrek kazanç çağrısı sırasında bu yorumları yaptı. Madencilik için kullanılan GPU'lara olan talebin azalmasının, öncelikle kripto endüstrisinin enerji madenciliğinin tükettiği miktar eleştirisini ele almasından kaynaklandığını belirtti.
Hsu, muhtemelen Ethereum'un mevcut iş kanıtı modelinden hisse kanıtına doğru yaklaşmakta olan hamlesine atıfta bulunuyor; bu, teorik olarak token madenciliği için üst düzey GPU'ların gereksinimini sona erdirecek. Ethereum geliştiricisi Tim Beiko geçtiğimiz günlerde , önümüzdeki birkaç ay içinde "muhtemelen" gerçekleşeceğine inanmasına rağmen, önceki geçiş tarihinin Haziran'daki artık gerçekleşmediğini doğruladı.
[embed_twitter]https://twitter.com/TimBeiko/status/1514010098145759232?s=20&t=mY0eg-of1Pk8CMiKJO6CYg[/embed_twitter]
Hsu ayrıca, PC satışlarının 2. çeyrekte yavaşlayan büyümenin Covid öncesi günlerine döneceği ve kısmen Çin'deki kilitlenmeler nedeniyle Çeyrekte %10 düşeceği konusunda da uyardı. Bu arada bileşen satışlarının %10 ila %15 arasında düşeceği tahmin ediliyordu. CEO gelecek yıl için daha iyimserdi ve gençlerin ev eğlence teknolojisinin önemli bir parçası olarak gördüğünü söylediği oyun dizüstü bilgisayar satışlarında bir artış öngördü.
Başka bir faktör de şüphesiz çökmekte olan kripto piyasası olacaktır . Bu hafta kripto para piyasalarından neredeyse 1 trilyon dolar silindi ve düşük kripto değerleri daha az madencilik karlılığı anlamına geliyor, bu da GPU kullanılabilirliğini artırıyor ve fiyatları düşürüyor. Grafik kartları , kriz başladığından bu yana MSRP'lerine şimdiden daha yakın ve düşen madencilik talebi, fiyatlarını daha da aşağı çekiyor.

Hsu'nun konuşmasının bir başka ilginç kısmı, endüstriyi uzun süredir rahatsız eden küresel bileşen kıtlığıyla ilgili. Güç yönetimi yongaları istisna olmakla birlikte, "Konu entegre devreler olduğunda, tedarik yönetilebilir bir seviyede" dedi. ABD limanlarındaki tıkanıklık ve konteyner ve kamyon şoförü kıtlığı gibi, kamera bileşenlerinin ve baskılı devre kartlarının kıtlığı da bir sorun olduğunu kanıtlıyor.
"Mevcut durum kötüye gitmiyor, ancak kısıtlamalar devam ediyor. Bu nedenle, nakliye ücretlerine veya hava taşımacılığına bakıyor olsanız da maliyet yüksek kalıyor. Elbette yüksek nakliye maliyetleri bizim için maliyet baskısı yaratıyor. Ama yine de hepsi bu. Beklenen ve yönetilebilir düzeyde."
Hsu'nun açıklamalarını desteklemek, masaüstü işlemci sevkiyatlarının şimdiye kadarki en büyük üç aylık düşüşünü gördüğüne dair bu haftaki rapordu : %30.
Benzer Haberler
Bu haberin konusuna göre seçilen diğer içerikler de ilginizi çekebilir.
Yorum yapmak için giriş yapmalısınız.