NASA, test sırasında James Webb Teleskobu'nu Jüpiter'e doğrulttu. İşte gördükleri

Ajans, çığır açan gözlemevinden ilk tam renkli görüntüleri halka açık olarak paylaştığı için NASA ve James Webb Uzay Teleskobu için büyük bir hafta oldu. Şimdi NASA, kapsamın devreye alma döneminde yakalanan görüntüleri ve verileri yayınlamaya başladı.

Webb, Ocak ayında planlanan yörüngesine ulaştı, ancak tüm araçlarının düzgün çalıştığından emin olmak için altı aylık bir devreye alma döneminden geçmek zorunda kaldı. Bu süre zarfında Webb, araçlarını test etmek için Jüpiter ve birkaç asteroit dahil olmak üzere "yerel" hedeflere odaklandı. NASA'nın şimdi yayınladığı bu veriler.

Yukarıdaki görüntü, Jüpiter'i ve uydusu Europa'yı (solda), Webb'in 2.12 mikron filtreli NIRCam cihazı aracılığıyla göstermektedir. Gezegenin Büyük Kırmızı Noktası ve gaz devini çevreleyen ayırt edici bantlar açıkça görülüyor.

"Geçen gün yayınlanan derin alan görüntüleri ile birleştiğinde, Jüpiter'in bu görüntüleri, Webb'in en silik, en uzak gözlemlenebilir galaksilerden çıplak gözle görebileceğiniz kendi kozmik arka bahçemizdeki gezegenlere kadar gözlemleyebildiği her şeyi tam olarak kavradığını gösteriyor. gerçek arka bahçeniz," dedi Baltimore'daki Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü'nden bir bilim adamı olan Bryan Holler.

Webb ayrıca NIRCam'ın 3.23 mikron filtresini kullanarak Jüpiter'in bazı halkalarını tespit edebildi.

"Dar bant filtrelerindeki Jüpiter görüntüleri, gezegenin tüm diskinin güzel görüntülerini sağlamak için tasarlandı, ancak bu görüntülerdeki çok soluk nesneler (Metis, Thebe, ana halka, puslar) hakkında yaklaşık olarak ek bilgi zenginliği. Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü'nde gözlemevi bilimcisi ve NIRCam devreye alma sorumlusu John Stansberry, bir dakikalık pozlamalar kesinlikle çok hoş bir sürpriz oldu" dedi.

Ekip ayrıca Webb'in hareketli nesneleri takip etme yeteneğinden de memnun kaldı. Kapsam, saniyede maksimum 30 miliarksaniye hıza sahip Mars kadar hızlı hareket eden nesneleri izlemek için tasarlandı. Ekip, çeşitli asteroitlerle yapılan testlerde, Webb'in saniyede 67 miliyay saniyeye kadar hareket eden bir hedef hakkında değerli veriler elde edebileceğini buldu - bu, tasarlandığından iki kat daha hızlı.

NASA'nın Greenbelt, Maryland'deki Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nde görev yapan Webb'in gezegen bilimi proje bilimcisi yardımcısı Stefanie Milam, "Her şey mükemmel çalıştı" dedi.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.