Yaşam boyu değer, ABD teknoloji şirketlerinin yeni mantrasıdır

Silikon Vadisi şirketleri moda sözcüklerle yaşıyor ve ölüyor. Onlarca yıllık düzensiz büyümenin ardından, hem teknoloji devleri hem de gelecek vaat eden yeni şirketler, ödeme yapan müşterilerde giderek artan bir azalmayla veya yeni kullanıcılar edinmenin çok daha yüksek maliyetiyle karşı karşıya kalıyor, bu nedenle daha az kaynaktan daha fazla para kazanmaları gerekiyor.

2022'de popülerlik kazandıktan sonra, "yaşam boyu değer" moda sözcüğü, Silikon Vadisi teknoloji işinin büyük bir kısmı için üç aylık incelemelerde ana konulardan biri olmaya hazırlanıyor. Pazar çok değiştiğinden ve müşterilerin yüksek teknoloji harcamaları için daha zorlu ekonomik koşullarla yüzleşmek zorunda kaldıklarından, "toplam adreslenebilir pazar" veya "volan etkisi" gibi daha önce kötüye kullanılan moda sözcükler artık o kadar popüler değil.

Yaşam boyu değer (LTV) veya müşteri yaşam boyu değeri, seksenlere kadar uzanan moda bir kelimedir ve erken benimseyenler yeni modeli 1990'larda kullanmaya başlamıştır. Girişim kapitalisti Bill Gurley tarafından sunulduğu gibi, LTV formülü, bir müşterinin kar akışının net bugünkü değerini tanımlar. Başka bir deyişle LTV, bir şirketin bir müşteriyle gelecekteki tüm ilişkisinden gelmesi gereken net karı tahmin eder.

Gurley, birçok tüketici internet girişiminin (ve özellikle yöneticilerinin) 2010'larda LTV tahmin modeline özellikle düşkün olduğunu ve modelin 2022'de teknoloji şirketleri tarafından kelimenin tam anlamıyla en çok kullanılan moda sözcüklerden biri haline geldiğini söyledi. Bedrock AI tarafından yapılan bir analiz, yöneticilerin nasıl olduğunu gösterdi. ve analistler, Ekim ile Aralık 2022 ortası arasında "yaşam boyu değer" sloganından 500'den fazla kez bahsetti. 2019'un ilk çeyreğinde, moda sözcük yalnızca 47 kez kullanıldı.

Müşteri odaklı teknoloji şirketleri, müşteri ömür boyu süt sağımının gerçekte ne anlama geldiği konusunda hepsinin farklı fikirleri olsa da, hissedarlarının çıkarlarını LTV beklentilerine yönlendirmeye çalışıyor: DoorDash, modelin "müşteriyi elde tutma, sipariş sıklığı ve sipariş başına brüt kar"a dayandığını düşünüyor. Uber, bunu yeni bir müşteriye daha düşük maliyetle daha fazla hizmet satma yeteneği olarak tanımlıyor, Shopify için LTV, bir müşterinin "ortalama bir iş ilişkisi" boyunca harcaması beklenen toplam para miktarıdır.

Gurley'nin 2012'de belirttiği gibi, LTV formülü gerçekten de genellikle "karıştırılır ve yanlış kullanılır". Ömür boyu değer bir araçtır veya öyle olmalıdır ve özellikle bunun bir iş konusu olduğu ve "işin fizik olmadığı" düşünülürse tüm şirket stratejisi değildir. Formül mutlak değildir ve yine de birçok şirket yakında buna takıntılı hale gelebilir.

İş açısından bakıldığında, sürekli bir net kar akışı arayışı, kullanıcı büyümesindeki önemli bir yavaşlamadan kaynaklanmaktadır. Fiyatlar ve faiz oranları her yerde artıyor, enflasyon maaşları aşındırıyor ve sıradan Uber yolculuklarına veya başka bir internet eğlence aboneliğine harcanacak harcanabilir gelir giderek azalıyor. Kaybedilen müşteriler geri gelmiyor, bu yüzden Silikon Vadisi kolektif aklı sihri (parayı) geri getirmek için sağım stratejisini deniyor.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.