Yeni siber güvenlik önlemleri, satış sonrası ayarlayıcıları araç sistemlerinin dışında tutuyor

Otomobil üreticileri, günümüzün yeni araçlarında standart hale gelen gerçek zamanlı veri aktarımları ve kablosuz güncellemelerle bağlantılı bir dünyada yaşamanın faydalarını benimsedi. Ancak her ağ bağlantısıyla birlikte siber suçluların bir güvenlik açığından yararlanma potansiyeli ortaya çıkar. Otomobil üreticileri bu gelişen tehditlere yanıt verdikçe, satış sonrası meraklıları kendilerini yavaş yavaş OEM ekipmanını değiştirme yeteneklerini kaybederken buluyorlar.

Ford Mustang satış sonrası pazarı meraklıları, Ford'un yeni tamamen ağa bağlı araç (FNV) mimarisi sayesinde, araçlarında performans değişiklikleri yapmayı yakında daha zor bulabilir. Otomobil üreticisinin havadan (OTA) güncellemeler sunmasına izin veren elektrik mimarisi, muhtemelen aracın elektronik kontrol ünitesini (ECU) önceki modifikasyon yöntemlerini etkisiz hale getirecek şekilde şifreleyecektir.

Gelişmiş şifreleme standardı, bir aracın kontrol sistemlerine, sürücü bilgi kayıtlarına veya iletişim ve konum sistemlerine erişmenin yeni yollarını arayan bilgisayar korsanlarının oluşturduğu sürekli gelişen tehdide karşı gerekli bir yanıttır. Ne yazık ki şifreleme, fabrika ECU giriş ve çıkış sinyallerini başarılı bir şekilde artırmak için mevcut satış sonrası flaş ve ardışık tunerlerin yeteneğini de etkiler.

Mustang baş mühendisi Ed Krenz'e göre, Ford'un FNV mimarisi, bir kullanıcının aracın programlanmış sinyallerinden veya kodlanmış talimatlarından herhangi birini değiştirmeye çalıştığını algılama yeteneğine sahip. FNV, tespit edildikten sonra değiştirilmekte olan belirli sistemi kapatmaktan aracı tamamen kapatmaya kadar çeşitli eylemler gerçekleştirecektir.

Satış sonrası ayarlayıcılar ve performans meraklıları, yükseltilmiş motor, yürüyen aksam ve fren bileşenlerinin performansını en üst düzeye çıkarmak için geleneksel olarak bu sinyalleri değiştirmeye güvendiler. Bu sinyallerin değiştirilememesi, gelecekteki motor ve aktarma organı bileşen yükseltmelerinin potansiyel etkinliğini sınırlar. Takılan parçalar ne kadar gelişmiş olursa olsun, sürücüler, operasyonları için gerekli olan belirli sinyali ve girdileri değiştirme yeteneği olmadan yükseltmelerinin tam potansiyelini asla deneyimleyemezler.

Ford, yükseltilmiş araçları ayarlamak ve kalibre etmek için gereken erişimi sağlamak üzere üçüncü taraf ayarlayıcılarla çalışmaya açık olduğunu söyledi. Bu, Roush Performance ve Shelby Performance Center gibi daha büyük, yerleşik Ford işbirlikçileri için iyiye işaret olsa da, eksik olan daha küçük, daha uzmanlaşmış satış sonrası performans mağazaları için araştırma, geliştirme ve satışları çok daha pahalı (hatta ulaşılamaz) hale getirebilir. aynı marka bilinirliği ve finansal destek.

Otomotiv teknolojisi daha hızlı, daha karmaşık hale gelmeye ve çevremizdeki dünyayla etkileşim kurmak için daha fazla fırsat sunmaya devam edecek. Ve gelişmiş güvenlik sorunu yalnızca Ford'a özel değil. Satış sonrası performans endüstrisinin her zaman olduğu gibi gelişip bu değişikliklere uyum sağlayacağına şüphe yok, ancak artan karmaşıklık seviyeleri ve gereken çaba, satış sonrası performans ortamını ciddi şekilde yeniden şekillendirme potansiyeline sahip.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.