Sony Interactive Entertainment (SIE), Cuma günü Bungie satın alımının tamamlandığını duyurdu ve resmi olarak oyun endüstrisinin büyük sarsıntısının bir parçası haline geldi. İlk olarak Ocak ayında duyurulan 3,6 milyar dolarlık satın alma, Sony'ye Bungie'nin kaynaklarına, oyuncu tabanına ve halihazırda kurulmuş olan çoklu oyun platformlarını destekleme yeteneklerine tam erişim sağlıyor. Satın almaya rağmen Bungie, yaratıcı lisansı elinde tutacaklarını ve kendi oyunlarını ve içeriklerini tasarlamaya ve yayınlamaya devam edeceklerini söyledi.
Tamamlanan satın alma, SIE ve Bungie'yi Microsoft ve Activision, Microsoft ve Zenimax ve Take-Two Interactive'in Zynga'yı satın alması dahil olmak üzere diğer birçok büyük sektör satın almalarıyla birlikte ringe atıyor . Bungie CEO'su Pete Parsons, satın almayı ileriye doğru atılmış büyük bir adım olarak görüyor, görünüşe göre PlayStation Studios'un başkanı Herman Hulst tarafından da yinelenen bir duygu.
https://twitter.com/PlayStation/status/1547989404269965314?s=20&t=21N14zSpaCbIQDxVKWqXNg
Satın alma sırasında, Destiny 2 ve diğer Bungie tabanlı oyunların hayranlarına korkacak hiçbir şeyleri olmadığı konusunda güvence verildi. Bungie, SIE'nin bağımsız bir yan kuruluşu olmaya devam edecek ve Destiny veya diğer oyunları korkunç "platforma özel" kategorisine sokmak zorunda kalmayacak. Bunun yerine Sony, kendi çoklu platform tekliflerini geliştirmek için yeni edindiği yeteneklerden yararlanmayı amaçlıyor.
Şirket ayrıca PC'ye ve mobil oyun alanlarına taşınmayı bitirmenin yakınında bile olmadığını iddia ediyor. Yıllık yatırımcı günü sunumlarına göre Sony, 2025 yılına kadar yayınlarının yaklaşık yüzde 50'sinin PC veya mobil olarak sunulacağını tahmin ediyor.
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.