Düşen VR kulaklık satışları, metaverse için kötü haberler anlamına gelebilir

Facebook'un şirket adını Meta olarak değiştirmesiyle ve sanal gerçekliğin geleceğine bu kadar çok odaklanılmasıyla, bu yıl daha fazla insanın VR kulaklık satın aldığı düşünülebilir. Sosyal medya devi için endişe verici gerçek şu ki, tam tersi gerçekleşti: 2022'de sevkiyatlar yıldan yıla %12'den fazla düştü.

Tüketicilerden ve endüstri rakamlarından gelen itirazlara rağmen Meta, metaverse hedeflerini ikiye katlamaya devam ediyor. Bu birimden sorumlu bölüm olan Reality Labs, geçen yılın başından bu yana yaklaşık 16 milyar dolar kaybetti, bu arada Facebook'un net geliri, reklamverenler bu ekonomik çalkantı zamanlarında harcamalarında bocalarken düştü.

Ancak Mark Zuckerberg'in meta evrene olan saplantılı inancı onun çöküşü olabilir mi? İşler iyi görünmüyor. Paylaşılan bir sanal gerçeklik dünyası, elbette kullanıcıların VR kulaklıklara sahip olmasını gerektirir, ancak satışları bu yıl ABD'de %2 (YoY) düşerek 1,1 milyar dolara düştü. Araştırma şirketi NPD Group tarafından CNBC ile paylaşılan verilere göre, sevkiyatların yıllık bazda %12 düşüşle 9,6 milyona düştüğü küresel ölçekte daha da kötü bir haber.

Rakamların Zuckerberg'i endişelendirmesi pek olası değil. CEO, bugün metaevrene yapılan yatırımın önümüzdeki on yıl boyunca herhangi bir ödül almayabileceğini ve bu noktada sanal gerçeklik platformunun trilyonlarca değilse bile yüz milyarlarca dolar kazanmaya başlayabileceğini söylüyor.

Yine de çok az insan, Zuck'ın sanal gerçeklik alanının yeni internet olacağına olan inancını paylaşıyor. Yakın zamanda bir analist, çoğu metaverse iş projesinin 2025'e kadar kapanacağını tahmin etti. Başka yerlerde, bu yılın başlarında yaklaşık 10.000 gencin katıldığı bir anket, yarısının metaverse ile ilgilenmediğini gösterdi ve hatta bu şüpheciliği paylaşan bazı Meta çalışanlarını duyduk.

Sonra John Carmack var. 2014'te Oculus'u satın aldığından beri Facebook/Meta'da bulunan efsanevi programcı, metaverse'nin Ekim ayındaki ilerlemesinden duyduğu hayal kırıklığını dile getirdi. Meta'yı verimsiz, sürekli kendi kendini sabote eden ve eninde sonunda gelecek olan kaçınılmaz rekabete hazırlıksız olarak nitelendirerek bu ay şirketten ayrıldı.

Ancak Meta için tüm bunlar kötü haber değil. Pek çok sektörde olduğu gibi, VR kulaklıkları da geçen yıl satışlarda bir patlama gördü - NPD'ye göre ABD'deki gelir 2020'de yaklaşık 530 milyon dolardan iki katına çıktı - kısmen tüm promosyonlar ve pandemi sayesinde, bu nedenle bir düşüş tamamen beklenmedik değil. Ve Meta'nın Oculus Quest 2'si, yaklaşık %50 kullanıcı payıyla Steam Anketi'ne hakim olmaya devam ediyor. Bunun gergin Meta hissedarlarını yatıştırıp yatıştırmayacağı başka bir konudur.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.