Meta, hesapları ele geçirmek için rüşvet alan ve başkalarının hesapları kurtarmasına yardımcı olan çalışanları kovuyor

Meta çalışanları ve yüklenicileri, bir süredir kullanıcı hesaplarını kurtarmak için dahili bir sisteme erişime sahipti. Bu aracın konuşlandırılması son birkaç yılda önemli ölçüde arttı ve daha da fazla kullanıcıya izin verdi. Şimdi, şirket erişim konusunda baskı yapıyor gibi görünüyor. Bunun bir nedeni, Facebook'un kendi müşteri hizmetlerinde kötüye kullanım olabilir.

Wall Street Journal, anonim kaynakların Meta'nın geçen yıl içinde kullanıcı hesaplarını uygunsuz bir şekilde ele geçirdikleri için iki düzineden fazla çalışanı ve yüklenicisi kovduğunu veya disipline ettiğini iddia ettiğini bildirdi. Bazı durumlarda bilgisayar korsanları, hesap erişimi olan kişilere rüşvet verdi.

Çoğu kişi hesap çalmayı düşündüğünde, bilgisayar korsanlarının kimlik avı, kötü amaçlı yazılım ve sosyal mühendislik gibi taktikler kullandığını düşünür. Ancak başka bir yöntem, hedeflenen hesapları ele geçirmek için çalışanlara veya yüklenicilere rüşvet vermeyi içerir.

Bazı olaylar, güvenlik görevlileri de dahil olmak üzere, Meta'nın müşteri hizmetlerinin yardımcı olmadığı kanıtlandıktan sonra arkadaşların veya aile üyelerinin Facebook veya Instagram hesaplarını kurtarmasına yardımcı olan çalışanları veya yüklenicileri içeriyordu. Ayrıca bazı kişiler, kullanıcı hesaplarına ulaşmak için kullandıkları Meta'nın şirket içi araçlarına doğrudan veya dolaylı erişimlerini şirketten ayrıldıktan sonra da sürdürdüler.

Bir örnekte, Meta'nın 2021'de kovduğu bir güvenlik yüklenicisi, şirketten ayrıldıktan sonra başkalarının Instagram hesaplarını ele geçirmesine yardım ettiği iddia ediliyor. Eski yüklenici, yalnızca yaklaşık 20 arkadaşının ve aile üyesinin kilitli profillerine yeniden erişmesine yardımcı olduğunu iddia ediyor. Meta, onu Facebook ve Instagram'dan yasakladı ve federal Bilgisayar Dolandırıcılığı ve Kötüye Kullanım Yasasını ihlal ettiği için aleyhinde dava açtı.

Aracılar ayrıca, Meta'nın hizmet şartlarına aykırı olarak personel bağlantılarını kullanarak hesapları ele geçirmeye veya kurtarmaya yardımcı olmak için müşterilerden para aldı. Bir Orange County modeli, Instagram hesabını ve 650.000 takipçisini geri almak için bir aracıya 7.000 dolar ödedi.

Sorunun merkezinde Çevrimiçi İşlemler (ironik bir şekilde Oops olarak kısaltılır) adlı bir Meta aracı var. Hata, bir son çare hesap kurtarma mekanizması olması gerekiyordu ve Facebook ve Instagram hesapları için tasarlanmamıştı. Meta'nın Oops'u yalnızca tanınmış kişilere, ünlülere, iş ortaklarına veya çalışanların arkadaşlarına ve ailelerine yardım etmek için kullanması gerekir.

Çalışanlar, sıfırlanan hesapla ilişkili bir e-posta adresi girerek ve ardından söz konusu hesap sahibini tanımlayarak bir Hata raporu oluşturur. Sistem daha sonra talebi, duruma göre ele alan Meta'nın destek ekibine iletir.

Oops'un kullanımı, Meta'nın iş gücünün büyümesiyle arttı. 2017 ile 2020 arasında, Oops görevlerinin sayısı iki kattan fazla artarak 22.000'den 50.270'e çıktı. Kaynaklar doğruysa, Meta bu durumda sersemlemiş görünüyor.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.