Netflix yöneticileri, reklam destekli aboneliklerin bazı içeriklerden yoksun olacağını söylüyor

Akış ağları, reklam destekli katmanlar oluşturarak kendilerini daha ucuz abonelikler sunabilecek bir konumda buluyorlar. Disney gibi birçokları için bu, yayınladığı her şeye sahip olduğu için önemsiz bir meseledir. Ancak, Netflix gibi çok sayıda içeriği lisanslayan yayıncılar için bu o kadar basit bir konu değil.

Bir Q2 2022 kazanç röportajında, Netflix yöneticileri, reklam destekli bir abonelik planlarının, bu yılın ilerleyen saatlerinde piyasaya çıktığında tüm VOD kitaplığını içermeyeceğini ima etti. Sorun, şirketin bazı içerikleri daha ucuz katmana taşımak için lisansa sahip olmamasından kaynaklanıyor.

Ancak Netflix eş CEO'su Ted Sarandos, şirket yeni katmanı bugün başlatırsa, aboneler için tatmin edici bir deneyim sağlamak için hala yeterli içeriğe sahip olacağını söyledi.

Sarandos, "Bugün, insanların Netflix'te izlediklerinin büyük çoğunluğunu reklam destekli katmana dahil edebiliriz." Dedi. "Bunun iş için maddi bir engel olduğunu düşünmüyoruz."

Netflix CFO'su Spencer Neumann, "Herhangi bir ek içerik izni hakkı olmadan bugün başlatabiliriz." dedi.

Sarandos, yayın devinin şu anda ek içerik lisansı almak için çeşitli stüdyolarla anlaşmalar müzakere ettiğini belirtti. Ürün piyasaya sürülmeden önce daha fazla içeriği temizleyeceklerinden emin olduğunu, ancak "kesinlikle hepsini değil" dedi.

Yöneticiler, belirli bir programdan bahsetmeyi bıraktılar, ancak Netflix prodüksiyon şemsiyesi dışındaki şovlar ve filmlerle ilgili olduğu açıkça görülüyor. Bu nedenle müşteriler, Stranger Things, Bridgerton ve Hustle gibi tüm Netflix Orijinallerini muhtemelen daha ucuza görecekler. Finans şefi Neumann'a göre, eksik içeriğin hiçbiri "olmazsa olmaz" değil.

Netflix CFO'su, bu yılın başlarında Nextlix'in "asla asla deme" ile reklam destekli yolu izlemediğine dair açıklamalar eklediği için muhtemelen minnettardır. Mart ayında Neumann, şirketin Disney'in reklam desteği konusundaki liderliğini takip etmekle ilgilenmediğini çünkü şirket için "mantıklı olmadığını" ifade etti. Gerçi şimdi mantıklı geliyor.

Mayıs ayında analitik firması Antenna, Netflix'in 2022 yılının ilk çeyreğinde 3,6 milyondan fazla abone kaybettiğini açıkladı. Bu kayıplar önceki beş çeyreğin toplamına göre bir milyondan fazlaydı. Bu habere, 175 işi ortadan kaldıran iki tur işten çıkarma eşlik etti. İkinci çeyrekte, yıpranma yaklaşık 970.000 iptale düştü ve bu da abone kanamasının azalmakta olabileceğini gösteriyor.

Temmuz ayında, akış devi bir şifre paylaşımı kısıtlaması başlattı ve birkaç ülkedeki abonelerinden hesaplarının iki haftadan fazla ana ikametgahlarından uzakta kullanılması durumunda ekstra ödeme yapmalarını istedi. Maliyet kurtarma çabası, reklam tabanlı katmanın duyurusundan hemen sonra gerçekleşti, bu da Netflix'in cüzdanda sert bir darbe aldığını gösteriyor.

Netflix'in finansal endişeleri kısmen, kablo şirketleri ve stüdyoları yeni kabloyu yayınlamaya zorlamaya devam ederken, her yerde kablo kesicileri dehşete düşürecek şekilde sektördeki artan rekabetten kaynaklanıyor. Bununla birlikte, yayıncı son zamanlarda çok daha fazla "uyandırılmış" program üretiyor. Bölücü olmayan eğlenceli içerik oluşturma konusunda gevşek hale geldi - muhtemelen iptallerinin önemli bir bölümünü yönlendiren bir başarısızlık.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.

Son Haberler
15 Nis 2024 15:08 Medya Haber Gurubu Iğdır temsilcisi Tahir Kavri