Netflix'in Abonelerini Kaybetmesinin 5 Nedeni

On yıldan fazla bir süredir ilk kez Netflix, 200.000'den fazla abonenin hesaplarına veda etmesiyle abonelerinde bir düşüş olduğunu duyurdu.

Şirketin 2022'nin ilk üç ayında abonelerindeki düşüş, şirketin son olayları göz önüne alındığında büyük bir sürpriz değil. Bunun neden olabileceğine bakalım ve şirketin bu konuda ne yapmayı planladığını görelim.

Netflix, 2022'nin 1. Çeyreğinde 200.000 Abone Kaybetti

Netflix'in 2022 yılının ilk çeyreğine ilişkin kazanç raporu , şirketin 200.000 abone kaybettiğini gösteriyor. Netflix'in ilk tahminleri, bu süre zarfında yaklaşık 2,5 milyon yeni müşteri ekleyeceğini belirtse de, rakamlar bunun yerine düştü. Ayrıca şirket, 2022'nin ikinci çeyreğinde 2 milyon aboneyi daha kaybedebileceği konusunda uyarıyor.

Kısmen abone kaybı ve kısmen de kullanıcılar tarafından yapılan yaygın hesap paylaşımı nedeniyle Netflix'in gelir artışı da aynı dönemde önemli ölçüde yavaşladı.

Netflix Neden Abone Kaybediyor?

Netflix için rakamlardaki kayıp şüphesiz şirketin kendisi ve hissedarları için üzücü, ancak bu ille de şaşırtıcı değil. İşte bunun olmasının bazı nedenleri.

1. Netflix Hizmetini Rusya'dan Çekti

Ukrayna'da savaşın başlamasının ardından Netflix, dünya çapında yüzlerce şirkete katıldı ve Rusya'daki faaliyetini durdurma kararı aldı. Rus operasyonlarının fişini çektikten sonra şirket, yaklaşık 700.000 abonesini kaybettiğini kabul etti.

2. Netflix ABD ve Kanada'da Fiyatları Artırdı

2022'nin başında Netflix , Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'daki abonelik fiyatını artırmaya karar verdi. Yeni maliyetlerle karşı karşıya kalan aboneler, bunun yerine Netflix hesaplarını iptal etti. Netflix, Ocak 2022'den itibaren fiyat artışının ardından Kuzey Amerika'daki 600.000 abonenin iptal edildiğini iddia ediyor.

3. Netflix Hesap Paylaşımı Büyümeyi Yavaşlatıyor

Netflix'in yıllardır mücadele ettiği en önemli sorunlardan biri hesap paylaşımı olmuştur . Müşteriler, Hizmet Şartlarının özellikle şifrenizi paylaşmayı yasakladığını görmezden geliyor.

Netflix, 30 milyonu ABD ve Kanada'da olmak üzere dünya çapında yaklaşık 100 milyon hanenin hizmeti ödemeden kullandığını tahmin ediyor.

Netflix'in dünya çapında 222 milyon abonesi olduğu düşünülürse, 100 milyon daha eklemek büyük bir başarı olur.

4. Netflix Medya Şirketlerinden İçerik Kaybetmeye Devam Ediyor

Son yıllarda Netflix, ABD'deki çeşitli büyük ağlardan tonlarca içerik kaybetti. NBC, CBS, AMC ve benzeri programlardan bahsediyor olsak da, hepsi diğer akış platformlarına gitti. Medya şirketleri de birleşiyor , kendi akış hizmetlerini başlatıyor ve içeriklerini Netflix üzerinden lisanslamak yerine bu satış noktalarından itiyor.

Bu, Netflix'i orijinal içerik oluşturmaya milyarlarca dolar yatırım yapmaya itti. Netflix'in orijinal içeriği uygun olsa da insanlar en sevdikleri dizilerden ve eski tarz klasiklerden bazılarını TV'de izlemek istiyor.

5. Çok Fazla Akış Hizmeti Var

Günümüzde, çok fazla akış hizmeti mevcuttur. Netflix, Hulu, HBO Max ve Amazon Prime Video'nun yanı sıra Peacock, Paramount+, Disney+, Apple TV+, ESPN+ vb.

Her platform, insanların aradığı belirli bir dizi şov ve film sunar, bu nedenle her şey hangilerini izlemek için ödeme yapmayı tercih ettiklerine bağlıdır. Bazen Netflix, özellikle de piyasadaki daha pahalı seçeneklerden biri olduğu için kesmeyebilir.

Netflix Bu Kayıplarla Nasıl Mücadele Etmeyi Planlıyor?

Netflix'in büyümesi biraz yavaşladı, bu nedenle şirketin akış savaşını kazanmasını sağlamak için daha fazla adım atmasının zamanı geldi. Abone eklemek ve geliri yüksek tutmak, ilerlemek için daha fazla çalışmayı gerektirecektir.

Netflix'in ele alması muhtemel ilk şeylerden biri hesap paylaşımıdır. Netflix, bazı ülkelerdeki abonelerden hesaplarını paylaşmalarına izin verilmesi için gönüllü olarak fazladan ödeme yapmalarını ve aynı zamanda tüm deneyimi dahil olan herkes için daha güvenli hale getirmelerini isteyen bir deneme bile yaptı. Bu nedenle, şifre paylaşımına karşı önlemlerin er ya da geç uygulanacağını varsaymak güvenlidir.

Netflix'in dikkate aldığını kabul ettiği bir başka şey de reklam destekli bir plan başlatmak. Çoğu akış hizmeti, Hulu, Peacock ve Paramount + dahil olmak üzere böyle bir plan sunar. Özellikle son fiyat artışından sonra kaç kişinin Netflix'i kesmeye karar verdiği göz önüne alındığında, daha ucuz bir plan sunmak iyi bir çözüm olabilir.

Netflix Müşteri Kaybetmek Dünyanın Sonu Değil

Müşteri kaybetmenin Netflix için yutulması zor bir hap olduğu doğru olsa da, özellikle on yılı aşkın bir büyümenin ardından, özel koşulların buna yol açtığını kabul etmeliyiz.

Ancak nihayetinde, tüketiciler olarak hangi platformlara abone olmak istediğimize ve hangilerinin dışarıda bırakılacağına biz karar veririz. Günümüzde bu kadar çok seçenek ile Netflix, abonelerini elinde tutmak istiyorsa kesinlikle tetikte olmalı.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.