TikTok Pulse, En İyi İçerik Oluşturucuların Reklamlardan Para Kazanmasına Nasıl Yardımcı Olacak?

Sosyal medya, içerik oluşturucular için bir fırsatlar dünyası açabilir. Ünlü olmanın yanı sıra, içerik oluşturucular kendilerini iyi konumlandırırlarsa veya çevrimiçi olarak çok sayıda takipçiye sahip olurlarsa para kazanabilirler.

TikTok bunu mümkün kılan platformlardan biri ve içerik oluşturucuların içeriklerinden para kazanmaları için bir yol daha ekliyor. TikTok, en iyi içerik oluşturuculara, programı Pulse aracılığıyla reklam gelirlerini reklamverenlerle paylaşma yeteneği veriyor.

TiikTok Pulse nedir ve içerik oluşturucuların reklamlar aracılığıyla para kazanmalarına nasıl yardımcı olur? Hadi bulalım.

TikTok, Reklam Gelirini İçerik Oluşturucularla Paylaşmak İstiyor

TikTok, markaların içerik oluşturucular, tanınmış kişiler ve medya yayıncılarıyla ortak olmasına ve reklam gelirini 50/50 oranında bölüşmesine olanak tanıyan bir gelir paylaşım programı olan Pulse'u başlattı.

Program , aşağıdakileri okuyan bir TikTok blog gönderisinde duyuruldu:

Markaların TikTok'ta eğlence ve kültürün nabzını tutmasına yardımcı olmak için, reklamverenlerin markalarını Sizin İçin Akışında en iyi içeriğin yanına yerleştirmelerini sağlayan yeni bir bağlamsal reklamcılık çözümü olan TikTok Pulse'u tanıtmaktan heyecan duyuyoruz . TikTok Pulse, markalara topluluğu ilgilendiren bu günlük anların ve trendlerin bir parçası olmaları için araçlar ve kontroller sağlamak üzere tasarlanmıştır.

Ancak bu girişim TikTok'taki tüm içerik oluşturuculara açık olmasa da, platformun en iyi videolarının %4'üne özeldir ve yalnızca en az 100.000 takipçisi olan içerik oluşturucular uygun olacaktır.

Bu, TikTok'un ilk gelir paylaşım programı olarak bilinsede, ancak ilk para kazanma girişimi olaeak değildir. Aralık 2021'de TikTok , içerik oluşturucuların platformdaki içeriklerinden para kazanmaları için markalarla bağlantı kurmasına yardımcı olan bir program olan Creator Next'i başlattı.

TikTok, Pulse programına ilk aşamalarda kaç tane içerik oluşturucu dahil edeceğini açıklamadı, ancak başlangıçta yalnızca Haziran 2022'de ABD'de programa katılmaya davet edilen içerik oluşturuculara ve reklamverenlere sunulacak. TikTok daha sonra bunu daha fazla kişiye sunacak. takip eden aylarda markalar ve pazarlar.

TikTok Pulse, En İyi İçerik Oluşturucuların Reklamlardan Para Kazanmasına Nasıl Yardımcı Olacak?

Pulse, markalara TikTok'un imrenilen Sizin İçin sayfasında bir içerik oluşturucunun videosunun yanında görünme fırsatı veriyor . Moda, güzellik ve kişisel bakım, yemek pişirme ve fırıncılık, otomotiv, oyun ve spor dahil olmak üzere 12 kategoride TikTok videolarında yer alabilirler. Bu yerleşimden yapılan para ne olursa olsun, yaratıcının yarısı kalacak şekilde bölünür.

Tipik olarak, marka oluşturucu ortaklıkları, içerik oluşturuculara bir veya daha fazla gönderi için üzerinde anlaşılan miktarda para ödeyen markalardan oluşur ve içerik oluşturucu gelirden pay almaz. Her ne kadar bağlı kuruluş bağlantılarıyla, içerik oluşturucular, birileri özel indirim kodlarını kullanarak bir ürün satın aldığında gelirin küçük bir yüzdesini alır.

İçerik oluşturucular TikTok'ta çok para kazanabilir , ancak bu nerede yaşadığınız ve kaç takipçiniz olduğu gibi bir dizi faktöre bağlıdır. Öyle olsa bile, neredeyse nedenini görebilsek de, bir markanın gelirinin yarısını içerik oluşturuculara vermek TikTok için cesurca.

Blog gönderisinde açıklandığı gibi:

Günümüzde pazarlamacılar, ilgili kültürel anların nabzını tutmak için fırsatlar arıyor. Amacımız, keşfedilecek markalar için yaratıcı araçlar oluşturmak ve çevrelerindeki daha geniş topluluklarla bağlantı kurmaktır. TikTok Pulse, markaları TikTok topluluklarının kalbine ve sohbeti ve eylemi yönlendiren trend içeriğin yanına yerleştirir.

Buradaki fikir, TikTok Pulse'un markaları, gönderilerinde trend olması veya çok fazla etkileşim alması muhtemel içerik oluşturucuların üst kabuğuyla hizalamasıdır, böylece bu markalar hedef topluluklarına ulaşabilir ve onlarla bağlantı kurabilir.

TikTok, içerik oluşturucuların TikTok'ta "değerli ve ödüllendirilmiş" hissetmelerini istiyor ve bu program, nitelikli içerik oluşturuculara bir ayrıcalık duygusu veriyor.

TikTok Pulse Tüm Yaratıcılara Adil mi?

Bu, TikTok'taki en iyi içerik oluşturucular için harika bir girişim olsa da, daha az takipçisi olan içerik oluşturuculara haksızlıktır.

Bazen, mikro-etkileyiciler, makro-etkileyicilerden daha yüksek katılım oranlarına sahiptir; bu etkileyiciler, para kazanma için bu kadar büyük bir fırsatı kaçırmamalı. TikTok Pulse programının bir parçası olan içerik oluşturucular, talep nedeniyle diğerlerine göre tercih edilebilir ve bu da başkaları için para kazanma fırsatlarını sınırlayabilir.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yazmak için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.