WhatsApp, süper uygulama mı? Uygulama içi market alışverişi artık Hindistan'da mevcut

Meta, WhatsApp'ta ilk uçtan uca alışveriş deneyiminin lansmanını duyurdu ve haberci platformu için süper uygulama isteklerini yeniden teyit etti. WhatsApp, kullanıcıların doğrudan sohbet yoluyla çevrimiçi market alışverişi yapabilecekleri Hindistan'da uygulama içi alışveriş özelliğini ekliyor.

Yeni uygulama içi alışveriş deneyimi, Meta ve Hint e-ticaret platformu JioMart arasındaki işbirliğinin sonucudur. Hindistan'daki WhatsApp kullanıcıları artık bir WhatsApp sohbeti aracılığıyla JioMart'a erişebilecek.

Meta'nın kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg, bugün erken saatlerde bir Facebook gönderisinde JioMart ortaklığını ve entegrasyonunu açıkladı: "Hindistan'da JioMart ile ortaklığımızı başlatmaktan heyecan duyuyoruz. Bu, WhatsApp'ta ilk uçtan uca alışveriş deneyimimiz."

Kullanıcılar, WhatsApp'ta bir JioMart işletme hesabıyla sohbet ederek alışverişi başlatabilir ve JioMart'ın kataloğuna göz atabilir, sepetlerine ürün ekleyebilir ve ödeme yapabilir - tümü WhatsApp içinde. Zuckerberg, bu tür sohbete dayalı etkileşimin gelecekte büyümenin itici gücü olacağına inanıyor. "İş mesajlaşması gerçek bir ivmeye sahip bir alan ve bunun gibi sohbete dayalı deneyimler, insanların ve işletmelerin önümüzdeki yıllarda iletişim kurmanın ilk yolu olacak" dedi.

Meta ve JioMart arasındaki işbirliği, iki yıldan fazla bir süre önce Meta'nın (o zaman Facebook'un), Hintli teknoloji şirketi Reliance Industries'in bir yan kuruluşu olan Jio Platforms'un %9,99 hissesini satın almasıyla başladı. Meta ve Jio Platforms, dijital dönüşüm ve işletmelerin Hindistan'daki tüketicilerle bağlantı kurma biçiminde devrim yaratma hedefiyle stratejik bir ortaklık kurdu. JioMart entegrasyonu, bu hafta başlarında Reliance Industries'in 45. yıllık genel toplantısında (AGM) da duyuruldu.

Haberler, WhatsApp'ın Çin'in güç merkezi WeChat'in izinden giderek Hindistan'da bir süper uygulama olma arzusuna işaret ediyor. 1,2 milyardan fazla kullanıcı tarafından kullanılan WeChat, Çin'de günlük yaşamın ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. E-ticaretten ulaşım ve varlık yönetimine kadar kapsamlı bir özellik listesi sunar.

Hindistan, 400 milyondan fazla kullanıcısıyla WhatsApp'ın en büyük pazarı ve bu yeni uygulama içi alışveriş hizmeti başarılı olursa diğer ülkelerde de benzer entegrasyonlar görebiliriz. WhatsApp Business da kullanıcılarda sağlıklı bir artış gördü. WhatsApp, Batı dünyasında her şeyi kapsayan süper uygulama olabilir mi? Sadece zaman gösterecek.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.