Gökbilimciler, Samanyolu'nun merkezindeki kara deliğin ilk görüntüsünü paylaşıyor

Perşembe günü, gökbilimciler Samanyolu galaksisinin merkezinde, Güneşimizden dört milyon kat daha büyük olan süper kütleli bir kara deliğin görüntüsünü ortaya çıkardılar. Bugün paylaşılan görüntü, dünya çapında bir radyo teleskop ağından alınan gözlemleri kullanan küresel bir araştırma ekibi tarafından oluşturuldu. Kara deliğin kendisini tamamen karanlık olduğu için göremesek de, gökbilimciler onun belirgin bir imzasını yakalamayı başardılar: parlak, halka benzeri bir yapıyla çevrili karanlık bir merkez.

Kara deliğin muazzam yerçekimi kuvveti, ışığı kenarlarda bükerek görüntüde görünen halka benzeri şekli oluşturur.

Taipei, Academia Sinica, Astronomi ve Astrofizik Enstitüsü'nden EHT Proje Bilimcisi Geoffrey Bower , "Yüzük boyutunun Einstein'ın Genel Görelilik Kuramı'ndan gelen tahminlerle ne kadar iyi uyuştuğuna şaşırdık" dedi . "Bu benzeri görülmemiş gözlemler, galaksimizin tam merkezinde neler olduğuna dair anlayışımızı büyük ölçüde geliştirdi ve bu dev kara deliklerin çevreleriyle nasıl etkileşime girdiğine dair yeni bilgiler sunuyor."

Bu, bir kara deliğin ilk kez fotoğraflanışı değil. Bu onur, gökbilimciler tarafından 2019'da yayınlanan ve yaklaşık 55 milyon ışıkyılı uzaklıktaki Messier 87 galaksisinin merkezindeki bir kara deliği vurgulayan bir görüntüye gidiyor. Ancak bugünkü sürüm, Yay A*'ya ilk bakışımızı temsil ediyor.

İki kara delik, Yay A*'nın M87*'den bin kat daha küçük olmasına rağmen görsel olarak benzer görünüyor.

Araştırmacılar, son derece farklı boyutlarda iki kara deliğin görüntülerine sahip olmaktan heyecan duyuyorlar. Onlarla birlikte, bu benzersiz ortamlarda yerçekiminin nasıl davrandığını daha fazla araştırabilecekler.

Takımın sonuçları, daha derine inmek isteyenler için The Astrophysical Journal Letters'da yayınlandı.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yazmak için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.