Mediazone, Webtekno’yu Satın Aldı: Türkiye’nin Dijital Medya Alanında Yeni Bir Dönem Başlıyor

Türkiye’nin önde gelen teknoloji yayıncılarından biri olan Webtekno, dijital medya ve reklam teknolojileri alanında hızla büyüyen Mediazone tarafından satın alındı. Bu satın alma, Türkiye’nin dijital medya sektöründe önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor.

Webtekno, 2013 yılında İbrahim Akman tarafından İzmo Bilişim AŞ çatısı altında kuruldu. Kısa sürede Türkiye’nin en köklü ve sosyal medyada en güçlü teknoloji mecralarından biri haline geldi. Şimdi ise tüm hak ve varlıkları, hisse karşılığında Mediazone tarafından satın alındı.

Mediazone, bünyesinde Mackolik, Onedio, Mynet ve TVEkstra gibi popüler platformları barındırıyor. Şirket, farklı kullanıcı kitlesine sahip mecraları bünyesine katmaya devam ederek dijital medya ve reklam teknolojileri alanında hızla büyüyor. Webtekno’nun satın alınmasıyla birlikte, Mediazone’un teknoloji dikeyindeki etkinliği de artacak.

Mediazone kurucu ortağı ve CEO’su Kaan Kayabalı, Webtekno’nun satın alınmasının şirketin stratejik hedeflerine uygun olduğunu belirtti. Kayabalı, “Bu satın alma ile, çok güçlü olduğumuz Spor, Gündem, Haber ve Yaşam kategorilerinin yanına çok güçlü bir teknoloji dikeyi de eklemiş oluyoruz” dedi. Ayrıca, İbrahim Akman’ın Mediazone’a 1.5 Milyon USD tutarında yatırım yapmasıyla birlikte, şirketin büyüme hedeflerine ulaşması bekleniyor.

İbrahim Akman, Webtekno’nun Mediazone’un bünyesine katılmasının yanı sıra, şirkete nakdi yatırım yaparak bu vizyonun ve hayalin bir parçası olmaya devam edeceğini belirtti. Akman, “Webtekno, teknoloji dikeyinde yaptığı yayıncılığın kapsamını genişleterek en iyi yaptığı işi yapmaya devam edecek ve ürettiği içerikleri artık daha fazla kişiye ulaştıracak” dedi.

Mediazone YKB ve İstanbul Portföy Genel Müdürü Barış Hocaoğlu, Türkiye’nin dijital reklam pazarından en büyük payı almak adına atılan adımların devam edeceğini belirtti. Hocaoğlu, “Mackolik, Onedio, Mynet ve Webtekno aracılığı ile her ay en az 50 Milyon dijital kullanıcıya, TVEkstra aracılığıyla da televizyonlar üzerinden 11 milyon haneye ulaşıyoruz. Amacımız reklamverenlere en iyi ve en geniş kapsamlı hizmeti, en efektif şekilde sağlamak” dedi.

Bu satın alma, Türkiye’nin dijital medya sektöründe yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Mediazone ve Webtekno’nun birleşmesi, sektördeki rekabeti ve inovasyonu artıracak gibi görünüyor. Bu gelişmeler, Türkiye’nin dijital medya ve reklam teknolojileri alanında global bir oyuncu olma yolunda ilerlediğini gösteriyor.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

İlgili Haberler
Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.