Netflix, ileriye doğru finansal olarak daha disiplinli olmak zorunda kalacak

Netflix'in 2011'den bu yana ilk kez abone kaybettikten sonra orijinal içerik harcamalarını dizginlemek istediği bildiriliyor. Şirketin stratejisine aşina olan kaynaklar The Wall Street Journal'a 2021'de 500'den fazla orijinal program yayınladıktan sonra şirketin çıktısını azaltmak ve kaliteli programlama üretmeye daha fazla odaklanmak. Özellikle Netflix, riski sınırlamak ve en geniş erişime sahip değil, en yüksek getiriye sahip yapımlara öncelik vermek için yapım anlaşmalarını yenileyecek.

 

İronik olan şu ki, Netflix'in mevcut akış durumundan büyük ölçüde sorumlu olması. Yıllar önce, birkaç stüdyo içeriklerini dijital dağıtım için Netflix'e lisansladığından, sektör çok daha fazla konsolide edildi. Ardından Netflix orijinal içerik oyununa girmeye karar verdi, ancak hiçbir sicili olmadığı için yüksek profilli şovlar için teklifler kazanmak için fazla ödeme yapmak zorunda kaldılar.

 

Netflix'in küresel TV başkanı Bela Bajaria yakın tarihli bir röportajda, "Bu, giriş maliyeti, iş yapmanın maliyetiydi" dedi .

Ucuz değildi, ama işe yaradı. House of Cards ve Orange is the New Black gibi erken dönem orijinaller, hizmetin büyümesine yardımcı oldu ve çok geçmeden, lisans veren ortaklar Netflix'in başarısını kendi başlarına tekrar edip edemeyeceklerini merak ettiler. Disney, filmlerini Netflix'ten çekerek ve Disney+ adlı kendi akış hizmetini başlatarak atılım yaptı.

 

Büyük medya kitaplıklarına sahip diğerleri, suları özel akış platformlarıyla da test ederdi. Bu, Paramount+, Peacock, Hulu, HBO Max ve diğerleri gibi hizmetlerin tümü aylık aboneliğiniz için rekabet ederek piyasada çok fazla parçalanmaya yol açtı.

 

Netflix, orijinal içeriğe yoğun bir şekilde yatırım yapmaya devam etti ve bu yıl da farklı olmayacak. Şirket, 2022'de içerik oluşturmaya 20 milyar dolardan fazla harcamayı bekliyor. Gelecek ay çıkacak olan Stranger Things 4'ün filme alınması için bölüm başına 30 milyon dolara mal olduğu bildiriliyor. Günümüzdeki temel fark, Netflix'in yalnızca abone tabanını büyütmek ve sürdürmek için değil, daha önce var olmayan rekabeti savuşturmak için para harcamasıdır.

Video akışı görünüşte bir yol ayrımında. Devam eden parçalanma – paranız için yarışan daha da fazla hizmet – dahil olan hiç kimse için sürdürülebilir görünmüyor. Belki de cevap konsolidasyondur?

 

Netflix'e gelince, daha odaklı harcamalar yardımcı olabilir. Akış devi ayrıca daha ucuz abonelik katmanlarına da açık ve paylaşılan hesaplardan nasıl para kazanılacağını araştırıyor . Ayrıca, sektör birleşirse, belki Netflix yeni lisans anlaşmaları yapabilir ve pahalı orijinallere yapılan harcamaları azaltabilir. Bir şey bariz görünüyor - zaten istikrarsız bir zemindeyken daha fazla fiyat artışı iyi bir fikir gibi görünmüyor.

 

Ancak yakın gelecekte, işler daha iyiye gitmeden önce muhtemelen daha da kötüleşecek. Netflix, büyük ölçüde Rusya pazarından çekilmesi sayesinde ikinci çeyrekte iki milyon abone daha kaybetmeyi beklediğini söyledi.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yazmak için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.