Bilgisayarlardan arabalara: Nvidia, Qualcomm ve Intel yarı yarıya otomobil yarışında

Büyük yarı iletken şirketleri için en büyük zorluklardan biri, temel teknolojiler ve pazarlar üzerinde, yaygın hale gelmeden yıllar önce büyük bahisler yapmak zorunda olmalarıdır. Giderek artan dijital dünyamızda, çipler, yeni ürün kategorilerinin yaratılmasına veya eskilerinin yeniden icat edilmesine yol açan yeni inovasyon türlerini mümkün kılmak için gerekli temel temel bileşendir. Yeteneklerin, mimarinin ve tasarımın tamamen çiple çalışan dijital teknolojiler tarafından yönlendirildiğini gören günümüz otomobil pazarının durumu böyledir.

Birkaç yıl önce, Nvidia, Qualcomm, Intel ve diğerleri dahil olmak üzere dünyanın en büyük yarı iletken şirketlerinin çoğu, bir sonraki büyük dijital cihaz kategorisi olarak gördükleri şey için planlar yapmaya başladı: akıllı bağlantılı araba.

Şimdi, 2023 model otomobillerin, giderek daha sofistike, teknoloji etkinleştirilmiş işlevlere sahip ilk çıkışını görmeye başladığımızda, bu erken bahislerin meyve vermeye başladığı açık hale geliyor. Her biri tipik olarak PC'ler ve akıllı telefonlar gibi son kullanıcı bilgi işlem cihazlarına odaklanan bu büyük teknoloji satıcılarının her biri, otomotiv endüstrisine önemli girişler yapıyor. Aslında, artık her biri, bir araba parçası tedarikçisi olmanın kendi kârlılıklarında sahip olduğu artan önemi gösteren işaretleri vurgulamaya başlıyor.

Örneğin, son GTC konferansında Nvidia, destekli ve otonom sürüşün yanı sıra bilgi-eğlence işlevleri de dahil olmak üzere çeşitli farklı otomotiv uygulamaları için yeni nesil GPU teknolojisinden nasıl yararlandığını vurguladı. Benzer şekilde, Qualcomm geçen ay şirketin hızla büyüyen otomotiv tabanlı iş hattını tartışan bir yatırımcı günü düzenledi. Son olarak, Intel, 2017'de ADAS (Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri) teknoloji odaklı İsrail merkezli şirketi satın aldıktan sonra büyük bir finansal düşüş olacağını umduğu Mobileye bölümünü kuracağını duyurdu.

Nvidia'nın durumunda, şirket, otomobil pazarı için GPU destekli teknolojisinin önceki birçok yinelemesini zaten yayınladı, ancak birbirini izleyen her nesilde, şirket daha güçlü yetenekler sağlıyor ve yeni uygulamalara ulaşıyor. Araba bilgi-eğlence sistemlerini kullanarak yıllarca elde ettiği başarıdan sonra şirket, daha zorlu yardımlı sürüş işlevlerini üstlendi ve şimdi daha yüksek seviyelerde otonom sürüş için çalışmaya devam ediyor.

Şirketin yeni Drive Thor platformu, en yeni Ada Lovelace nesli GPU teknolojisi, şirketin bu yılın başlarında duyurduğu en yeni Kol tabanlı Grace CPU teknolojisi ve AI hızlandırma için şirketin Hopper çok örnekli GPU teknolojisinin AI yetenekleri tarafından desteklenmektedir.

Bunlar toplu olarak 2 teraflopluk bir performans sağlar. Gerçek dünya terimleriyle, bu, Drive Thor'un modern bir arabada bulunan temel teknoloji güdümlü işlevlerin çoğunu etkinleştirmek için kullanılabileceği anlamına gelir - ADAS ve bazı otonom sürüş işlevleri, otomatik park etme, bilgi-eğlence kontrolü, sürücü ve yolcu izleme ve gösterge paneli kontrolü -- tek bir platformdan.

Bu önemli bir ilerlemedir çünkü daha önce bu işlevlerin çoğu ayrı çipler tarafından yürütülüyordu. Aslında, birçok otomobil üreticisi veya Tier 1 otomotiv tedarikçisi, bu farklı işlevleri çalıştırmak için genellikle farklı satıcılardan çipler seçerdi. Bu nedenle, birden fazla çip satıcısının aynı satıcıdan ve hatta bazen aynı modellerden nasıl iş kazandıkları hakkında konuştuğunu duymak nispeten yaygın hale geldi. Farklı işlevler için kullanılıyorlardı.

Nvidia, Drive Thor ile otomobil üreticilerine 2025 modellerinden başlayarak, bu işlevlerin daha fazlasını tek bir platforma entegre etmeye başlama olanağı sunuyor. Günümüz otomobillerinin muazzam karmaşıklığı göz önüne alındığında, bu, ilgili herkes için potansiyel olarak büyük bir kazanç. Nvidia için elbette daha fazla iş kazanıyor ve kendisini daha da kritik bir tedarikçi olarak kuruyor. Otomobil üreticileri için, birden fazla işlevin tek bir dijital platforma entegrasyonu, otomobilin genel mimarisini basitleştirmeye yardımcı olabilir, bu da daha güvenilir çalışmaya yol açmalı ve birden fazla platformu tek bir araçta birleştirmeyle ilgili maliyetleri ve karmaşıklığı azaltmalıdır.

Drive Thor, Nvidia'nın çok alanlı bilgi işlem olarak adlandırdığı sanallaştırılmış bir yazılım ortamı (kavramsal olarak sunucuların veri merkezlerinde ve bulutta yaptıklarına benzer) aracılığıyla aynı anda birden fazla farklı uygulamayı çalıştırarak bu çok işlevli desteği sağlar.

Özünde bu, Drive Thor'un on yıllardır otomobillerde çeşitli otomotiv işlevlerine güç veren birçok fiziksel etki alanı denetleyicisini yazılımda çoğaltmasına olanak tanır. Ayrıca, önceki nesil Nvidia otomotiv donanımına kıyasla Drive Thor'a özgü olan, şirketin, destekli ve otonom sürüş işlevlerinin kalbinde yer alan sinir ağları türlerini çalıştıran 9 kat iyileştirme sağlayabileceğini iddia ettiği bir çıkarım transformatör motorudur. Haberi tamamlayan Nvidia, Çin otomobil şirketi Zeeker'in (aynı zamanda Volvo'nun da sahibi olan Geely Automotive Group'un bir parçası), 2025'te üretilen otomobillerden başlayarak bilgi işlem platformu olarak Drive Thor'u kullanan ilk şirket olacağını duyurdu.

Otomotiv Yatırımcı Günü'nde Qualcomm, Snapdragon Ride Flex SoC adlı yeni bir otomotiv teknolojisi teklifini de duyurdu (ayrıntısı vermedi). Nvidia'nın Drive Thor'u gibi, Qualcomm'un Ride Flex'inin akıllı, bağlantılı bir arabada tüm temel bilgi işlem destekli sürüş işlevlerini destekleyecek kadar güçlü olması gerekiyordu, ancak çiple ilgili tüm ayrıntıların Ocak ayında CES 2023'e kadar beklenmiyor.

Qualcomm ayrıca uzun yıllardır otomotiv endüstrisi için ürünler piyasaya sürüyor ve 2022'nin başlarında Snapdragon Dijital Şasi programı ile yenilenmiş bir otomotiv stratejisi başlattı. Dijital Şasi, araç içi bilgi-eğlence için Snapdragon Dijital Kokpit ve destekli ve otonom sürüş için Snapdragon Ride gibi birden fazla farklı işlevi, otomobil üreticilerinin seçip seçebilecekleri veya tek bir platform olarak alabilecekleri tek bir platformda birleştirir. Ride Flex SoC'nin ilk çıkışıyla daha popüler.

Qualcomm'un otomobil endüstrisi ile geçmişi, onlarca yıldır otomobiller için hücresel modemler, Wi-Fi ve Bluetooth yongaları gibi iletişim çevre birimleri sağladığı için çok daha eskilere uzanıyor. GM'nin OnStar ve eşdeğeri gibi çoğu telematik sistemi, tipik olarak Qualcomm'un bağlantı yongaları tarafından desteklenmektedir. Ayrıca, modern otomobillerin giderek artan yazılım tanımlı doğası ve kablosuz yükseltmeler için kritik ihtiyaç ve potansiyel yeni iş fırsatı göz önüne alındığında, akıllı, bağlantılı otomobilin "bağlı" kısmı önemli ölçüde daha önemli hale geliyor.

Bu uzun vadeli bağlantıların bir sonucu olarak şirket, yatırımcı etkinliğinde, otomotiv geliri boru hattının sadece birkaç ay içinde 19 milyar dolardan 30 milyar dolara yükseldiğini ve Acura gibi ortaklarla gördüğü ivmenin altını çizdiğini duyurdu. , Audi, BMW, Cadillac, Jaguar ve Stellantis. Ayrıca Qualcomm , Dijital Kokpit işlevlerini ve Snapdragon Otomotiv Bağlantı Platformunu gelecekteki Mercedes araçlarına getirmek için Mercedes Benz ile bir ortaklık duyurdu.

Intel ise Mobileye bölümünü geniş çapta beklenen bir halka arzda dağıtmayı planladığını duyurdu. Mobileye, kameralı ve akıllı harita tabanlı teknoloji aracılığıyla destekli sürüş işlevlerinde ilk lider olmuştur ve dünyadaki neredeyse tüm büyük otomobil üreticileriyle ortaklıklar kurmuştur. Son zamanlarda şirket, True Redundancy platformuyla lidar ve diğer sensörler için destek ekledi ve giderek daha otonom sürüş işlevlerine doğru ilerliyor.

Intel'in Mobileye'yi 5 yıldan biraz daha uzun bir süre önce satın alması, otomotiv sektörünün büyük yarı iletken şirketleri için artan öneminin ilk işaretlerinden biriydi. O zamandan beri Intel, şirketi beslemeye devam etti ve büyümesine yardımcı oldu. Şimdi, yeni duyurulan halka arz ile yatırımını "paraya çevirmeyi" ve bu fonların bir kısmını yeni çip üretim tesisleri için kendi agresif planları için kullanmayı umuyor.

  • Akıllı, bağlantılı arabalar, yalnızca Nvidia, Qualcomm, Intel ve AMD gibi büyük çip şirketlerinin değil, daha az bilinenlerin de gelecekteki büyümesinin inanılmaz derecede önemli bir parçası olacak.

Birçok uzun vadeli tahminde olduğu gibi, büyük yarı iletken şirketlerinin ve otomotiv endüstrisinin birlikte nasıl çalışacağına dair her şey başlangıçta beklendiği gibi sonuçlanmadı. Ne de olsa, teknoloji endüstrisinin güçlü tahminlerine ve büyük çabalarına rağmen, bireyler için tamamen otonom Seviye 5 arabalardan hala çok uzaktayız.

Bununla birlikte, akıllı, bağlantılı arabaların yalnızca Nvidia, Qualcomm, Intel ve AMD gibi büyük çip şirketlerinin değil, Marvell, Lattice Semiconductor gibi daha az bilinen şirketlerin gelecekteki büyümesinin inanılmaz derecede önemli bir parçası olacağına dair hiçbir soru yok.

Aslında, büyük yatırım bankalarından gelen son raporlar, bir otomobilin bileşenlerinin %45'inin önümüzdeki 10 yıl içinde teknoloji ile ilgili olabileceğini öne sürüyor. Otomotiv endüstrisine yönelik yüksek teknoloji bağlantısı gelişmeye devam ederken, otomobiller için bulut bağlantılı hizmetlerde de büyük bir büyümeye tanık olmaya başlıyoruz. Özetle, yarı iletkenlerin ve teknolojinin genel olarak geleneksel endüstriler üzerindeki etkisinin harika (ve etkileyici) bir örneğidir. Aynı zamanda, hala gelmekte olan diğer ilginç yeniden icat fırsatlarının bir habercisi olabilir.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.