Tesla, yalnızca kameralı Tesla Vision'a geçerken yeni araçlardan ultrasonik sensörler çıkarıyor

Tesla, kamera tabanlı Otopilot sistemi Tesla Vision'a geçişin bir parçası olarak araçlarından ultrasonik sensörleri aşamalı olarak kaldırdığını duyurdu. Hareket, sürücü yardımı özelliğinin bir radar ve kamera karışımı yerine yalnızca kamera tabanlı bilgisayar görüşünü kullanacağı anlamına geliyor.

Tesla, geçişin çarpışma güvenlik derecelendirmelerini etkilemediğini söylüyor. Bununla birlikte, sensörlerle donatılmamış araçların geçici olarak sınırlı veya etkin olmayan bazı özelliklerle teslim edileceğini not eder: Park Yardımı, Otomatik Park, Çağırma ve Akıllı Çağırma. Bunlar, kamera tabanlı sistemler mevcut araçlar kadar iyi performans gösterdiğinde, kablosuz yazılım güncellemeleriyle tamamen geri yüklenecek. Geçen yıl radarın kaldırılması, Tesla Vision'ın Autosteer hızının 75 mil ile sınırlandırılması da dahil olmak üzere bazı özelliklerin sınırlandırılmasına neden oldu, ancak o zamandan beri geri yüklendi.

Tesla CEO'su Elon Musk, diğer üreticilerin sürücü destek sistemleri tarafından kullanılan LIDAR, radar ve kameraların bir karışımı yerine yalnızca kameralı bir sisteme geçişin, yolların yalnızca kendi görüşlerini kullanarak seyreden insanlar için tasarlanmasından kaynaklandığını söylüyor. arabalar sadece kamera kullanarak sürebilmelidir.

Tesla, şirketin geçen yıl Model 3 ve Model Y'den radarı kaldırarak Tesla Vision'a geçmeye başladığını, ardından 2022'de Model S ve Model X ile başladığını yazıyor. EV devi, radar donanımlı araçlara kıyasla, Model 3 ve Model Tesla Vision'a sahip Y arabaları, ABD ve Avrupa'daki aktif güvenlik derecelendirmelerini ya korudu ya da iyileştirdi. Ayrıca yaya otomatik acil frenleme (AEB) müdahalesinde daha iyi performans gösterirler.

Tesla, Kuzey Amerika, Avrupa, Orta Doğu ve Tayvan'da satılan yeni Model 3 ve Model Y araçlardan başlayarak Otopilot ultrasonik sensörlerini de kaldırmaya karar verdiğini açıklıyor. Yeni Model S ve Model X araçlar, gelecek yıl ultrasonik sensörlerini kaybedecek.

Elektrek tarafından belirtildiği gibi, Tesla başlangıçta sekiz kamera, öne bakan bir radar ve Autopilot için birkaç ultrasonik sensör kullandı. Radar ve ultrasonik sensörlerin kaldırılmasının ardından yeni araçlar, sürücü yardımı özellikleri için yalnızca kamera tabanlı Tesla Vision'a güvenecek.

Bu haberi beğendiniz mi? Bültenimize katılarak haberdar olun!

Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

Yazar Hakkında

Anlikhaber'i kurup kullanıcılara para kazandırmayı hedefledik ve sonunda yaptık sizin yapmanız gereken haberlerinizi ekleyip para kazanmaya başlayabilirsiniz.